Sjukling

Urk, urk och urk.
 
Förra lördagen började det. Förkylningen. Henrik hade redan startat tidigare i veckan och jag hade svårt att hålla mig undan. Har nu varit förkyld sedan dess med en hosta som heter duga, men det slutar inte där. I tisdags fick jag ögoninflammation på höger öga. När det i torsdags börjat lägga sig vaknar jag upp natten till fredag, med ett nytt inflammerat vänsteröga.
 
Har varit hemma från jobbet sedan i tisdags. I onsdags gav jag det ett försök, men fick gå hem redan vid 11. Nu klättrar jag på väggarna. Inte bara för att jag bott på soffan och i sängen, jag ser ut som en lurk. Ett illrött och ett rosa öga. Snytskavsår under näsan. Håret i en knut och klädseln stavas morgonrock. Urk, urk, uuurk!
 
Jag vill ju vara den här Madden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0