Someday I'll fly away

Det här är början på ett inlägg som säkert kommer att ryka inom kort.
 
Ett bra tag nu har jag känt en sån enorm prestationsångest över mitt sminkande. Har inte medverkat i en endaste fotografering sedan maj och det är inte som att det har regnat kreativitet över mina dagliga sminkningar heller. Varför? Jag är så less. Jag söker jobb som en tok men det ger inte något resultat. Jag vet att jag skulle göra mig så bra både bakom penslarna och bakom disken hos någon av kosmetikkedjorna. Varför kan jag inte få chansen att få visa det?
 
Jag följer slaviskt skönhetsbloggar, youtubekanaler och hör om bekanta som det går så bra för. Och det är som en ond cirkel. Ju mer nej jag får desto mer tyngs jag ner. Ju mer jag jämför mig med andra, desto mer tyngs jag ner. Ju mer jag tyngs ner, desto sämre levererar jag.
 
Jag vill inte säga att jag har mig själv att skylla, för jag vet själv hur jag kämpar, men jag vet också att den enda som kan ändra på den här situationen är jag själv. Det är bara det att jag har stått på samma plats ett bra tag nu. För varje steg jag tagit framåt har jag också dragits tillbaka. Jag vill ju det här så mycket.
 
Tre steg framåt skulle göra mig gott just nu.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Kykyri

Vill du plåta så vet du vart jag finns :)

2012-09-09 @ 10:14:23
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Olivia Magnusson

galet snyggt! :D
kramis♥

2012-09-09 @ 10:48:40
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Moa Lindström

Hej! Nu till imorgon (fredag), lördag och/eller söndag söker jag en MUA och frisör. Endast för att se inför framtida fotosession som jag har kommer.

TFP är det som gäller och fungerar det bra och intresse finns kommer jag, alt. fotografen att ta kontakt med dig inför den framtida fotograferingen som MUAn och frisören sökes till.

Själv har jag svårt att lita på människor och blir alldeles för nervös om jag aldrig träffat personen som ska fixa mig, därav varför jag alltid gått till väga på detta sätt. Alltså: träffar dig och du får fixa, leka eller vad du nu än vill, för att visa vad du kan och jag kan lära känna dig lite.

Vissa tycker jag är knäpp men finns ändå vissa som är intresserad, så jag tar initiativet att fråga eftersom du verkar duktig.
MVH Moa Lindström - [email protected]

2012-09-13 @ 19:27:23
URL: http://battreanallaandra.blogg.se
Postat av: Marielle

Du är grym och det vet du! Jag tror att vi alla känner så någon gång, det gäller bara att fortsätta dra sig framåt. Och helt ärligt, att jobba i en makeup butik för någon knäpp chef som tror att alla kunder är snattare är inte så kul i längden. Finns många knäppgökar i vår bransch. ;) Kram på dig

2012-10-01 @ 19:57:21
URL: http://faceon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0