Budgettips

Jag har ganska lite ögonbryn, de vill helt enkelt inte växa =/ De är även väldigt ljusa och "försvinner" gärna om jag inte fyller i dom. Under min utbildning till makeupartist fick vi lära oss att jobba med browshade (en pigmentrik skugga som appliceras med pensel), men det var något som helt enkelt inte passade mina bryn. Färgen försvann fort och då jag inte hade så mycket att fylla i var det ganska svårt att skapa nya former utan att det såg onaturligt ut.

Nu har jag tagit steget och köpt mig en penna. Den mest passande färgen för mig hittade jag faktiskt på H&M för dryga 30 kr (!). Pennan kan ge ett väldigt naturligt intryck oavsett om du bara skuggar lätt för färgens skull eller målar och skapar former utan att det för den sakens skull ser ut som kritstreck.



Stort plus på den! Billigt kan också vara bra, våga testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0