Peachy+ Apricot

Det är sällan jag har färg på läpparna. Brukar satsa på fokus till ögonen och ett glossigt, genomskinligt läppglans- det brukar vara min melodi. Men man måste ju vidga sina vyer, jag har därför inhandlat lite nytt i läppväg från Make Up Store. Läppstiftet i färgen "Peachy" och läppennan i färgen "Apricot Tan".


Make Up Store Lipstick Peachy


Jag ska väl erkänna att jag varken provade eller läste på om stiftet i butiken, gillade färgen och köpte det pang bom helt enkelt. Det kom därför som en överraskning att det, till skillnad från många stift, inte var helt täckande. Det hade istället en väldigt lätt formula som påminner lite om läppbalsam (vilket jag gillar, perfekt för mig som är ovan med mycket färg på mina egna läppar!). Tyvärr satt inte stiftet så länge som jag skulle önskat (likt ett läppbalsam), utan man får nog räkna med att ha det med sig och applicera efter behov. Ett stort plus är att det är vårdande och mjukgörande för läpparna. Innehåller bland annat sheasmör, avokadoolja och E-vitamin!

Ett alternativ till en färgglad mun, är att måla hela läpparna men penna, dutta på löspuder, borsta bort och sedan applicera lite läppglans. Tyvärr blev det inget bra resultat med den här pennan. För min smak är den alldeles för kladdig i konsitensen och den "klumpade" sig gärna i olika områden på läppen. När jag sedan applicerade puder och glans (som annars brukar ge ett hållbart och snyggt resultat) skärde sig färgen och det var lätt bara putsa med fingertoppen för att all färg skulle lossna.



Bara stift.


Bara penna.


Stift+ penna!

I och med att stiftet var halvtäckande, och pennan heltäckande gifte det sig inte så bra med varandra om man vill satsa på att måla konturer. Jag fick istället måla hela läpparna med penna och sedan dutta på stift med pensel för ett fint resultat.



Kommentarer
Postat av: Mari

Sv. Mm, håller med..Sådana filmer gillar jag.



Fin blogg du har =)

2011-08-29 @ 13:07:43
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Lolle

Svar: Tack så mycket, din verkar intressant eftersom jag också är ett stort fan av make up! :)

2011-08-29 @ 16:35:23
URL: http://lasersmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0